środa, 18 grudnia 2013

Pierogi z kapustą i grzybami

Nie wyobrażam sobie kolacji wigilijnej bez pierogów z kapustą i grzybami. W tym roku zamierzałam zamówić pierogi i na próbę (smaku i jakości;) kupiłam po kilka pierogów w pobliskich garmażerkach. Cóż jako pierogi ratujące życie z powodu braku obiadu, to one się nadają, ale nie na świąteczny stół.
Mimo zmęczenia zakasałam rękawy i zrobiłam pierogi. Do przygotowania farszu użyłam bardzo kwaśnej kapusty kiszonej, dużo grzybów suszonych i przypraw.
Warto było trochę popracować, pierogi wyszły wyjątkowo pyszne. Po ugotowaniu, większość pierogów zamroziłam, bo do Świąt jeszcze tydzień.



Składniki farszu:
  • 2 kg kapusty kiszonej
  • 3 garści suszonych grzybów
  • 3 cebule
  • 6 liści laurowych
  • 10 ziaren pieprzu
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 10 ziaren jałowca
  • kilka łyżek oleju do smażenia cebuli
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
  • Kapustę mocno odcisnąć z soku, przełożyć do garnka, dolać wodę (nie więcej niż do przykrycia kapusty.
  • Grzyby pokruszyć na kawałki i dodać do kapusty. 
  • Dodać przyprawy i gotować do czasu aż kapust będzie miękka.
  • Kapustę i grzyby odcedzić na sicie. Gdy wystygną, wyjąć liście laurowe i ziarenka przypraw. 
  • Cebule podsmażyć na oleju, do zrumienienia.
  • Dodać cebule do kapusty i grzybów, całość zmielić w maszynce do mięsa na największych oczkach.
  • Zmielony farsz doprawić sola i pieprzem.


Składniki ciasta na pierogi i sposób wykonania znajdziecie na moim blogu w przepisie na Pierogi ruskie.

Smacznego

Przepis dodany do akcji kulinarnej Wigilia 2013



1 komentarz: