sobota, 9 listopada 2013

Chrupiące polędwiczki kurczaka z pieczonymi ziemniakami

Kiedyś smakowały mi polędwiczki z kurczaka serwowane przez sieci fast food. 
La donna e mobile ... obecnie nie jadam takich specjałów, są dla mnie za tłuste i zwyczajnie przestały mi smakować. 

Dziś upiekłam bez dodatku tłuszczu chrupiące polędwiczki, które podałam z pieczonymi ziemniakami i dipami.
Cieszy mnie, kiedy udaje mi się zrobić coś pysznego, co jest zamiennikiem niezdrowego jedzenia.





Składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 2 jajka ekologiczne
  • płatki kukurydziane
  • przyprawy: sól czosnkowa, papryka słodka w proszku, chili w proszku
  • ewentualnie mielona kolendra, curry

Dip do polędwiczek i ziemniaków:
1 wersja - ketchup + majonez + jogurt naturalny
2 wersja - jogurt naturalny + musztarda francuska + odrobina miodu


Przygotowanie:
  • Pierś z kurczaka kroję na plastry o grubości 1 cm. Obficie obsypuję przyprawami, odstawiam do lodówki  na godzinę. 
  • Wbijam jajka do głębokiego talerza, lekko solę, rozbijam na gładką masę.
  • Kurczaka wkładam do masy jajecznej.
  • Płatki kukurydziane wkładam do woreczka foliowego i delikatnie ubijam tłuczkiem. Płatki przesypuje do miski.
  • Po lekkim odsączeniu, przekładam kawałki kurczaka do miski z płatkami. 
  • Panierowane kawałki kurczaka układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piec w temperaturze 180 stopni ok. 25 minut.


Pieczone ziemniaki:
  • 1 duży ziemniak / osobę
  • rozmaryn, tymianek
  • 1 łyżka oleju rzepakowego

Przygotowanie:
  • Ziemniaki obrać, pokroić na grube frytki.
  • Przełożyć do worka foliowego, obsypać ziołami, zamknąć worek, dokładnie wymieszać zawartość.
  • Dodać olej, ponownie wymieszać. Umieszczenie ziemniaków worku pozwala na dokładne obtoczenie ziołami i olejem każdego kawałka ziemniaka.
  • Ziemniaki przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
  • Piec w temperaturze 180 stopni do miękkości i zrumienienia ziemniaków.





Smacznego

3 komentarze:

  1. coś czuję, że zrobię coś podobnego na obiad :) nabrałam ochoty na takie chrupiące kąski kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reniu
    Zrobilam kurczaczki. Pyszne!!! Do tego kartofelki pieczone w torebce z ziolami bez tluszczu.
    Blog jest super! A potrawy wykwintne i zdrowe. Jestem pod ogromnym wrazeniem. Z pewnoscia wykorzystam tez inne przepisy.
    Ala

    OdpowiedzUsuń