niedziela, 17 listopada 2013

Polskie kapary - marynowane owoce nasturcji

Nasturcje nie tylko zdobiły moje okna, dekorowałam ich kwiatami sałatki, zupy oraz wykorzystałam owoce. Polskie kapary przygotowuje się w taki sposób jak śródziemnomorskie kapary - kisi się je w soli, a następnie marynuje w occie. Mają bardzo wyrazisty smak, pasują do jaj na twardo, do dekoracji kanapek i zimnych półmisków, sałatek, pieczonych i smażonych mięs.


Składniki:
  • nasiona nasturcji
  • sól
Marynata:
  • 2 miarki octu winnego
  • 1 miarka wody
  • cukier (ok. 50 g na 1 szklankę octu)
  • goździki
  • pieprz czarny w ziarnach
  • ziele angielskie
Przygotowanie:
  • Nasiona nasturcji zasypać solą. Odstawić na 24 godziny do lodówki.
  • Nasturcje przełożyć do garnka, dodać wodę, aby zakryła nasiona. Gotować 10 minut. Odcedzić na sicie.
  • Składniki marynaty zagotować.
  • Nasturcje przełożyć do słoiczków, zalać gorącą zalewą. Słoiczki pozostawić ustawione do góry dnem przykryte ściereczką, aż ostygną.
Smacznego

3 komentarze:

  1. uwielbiam ten przepis :) też niedawno przyrządzałam podobne polskie kaparki
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2013/11/nasturcje-ala-kapary.html

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja niestety nie toleruję tego zapachu. I jest to chyba jedyna rzecz, do której raczej się nie przekonam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko o owocach nasturcji, ale nie miałam okazji ich jeść, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń