sobota, 28 marca 2015

Biała kiełbasa pieczona w cydrze

Biała kiełbasa pieczona w cydrze z dodatkiem cebuli i jabłek to doskonała propozycja na świąteczne śniadanie lub obiad. Dotąd piekłam białą kiełbasę w piwie, jednak  goryczka z piwa trochę mi przeszkadzała w potrawie. Cydr delikatniejszy od piwa i lekko słodki okazał się świetnym dodatkiem do białej kiełbasy. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego, ponieważ dobór składników dania był spontanicznym eksperymentem;)
Kiełbaski mimo, że ładnie się zrumieniły pozostały soczyste w środku. Cebula i jabłka poddusiły się w cydrze, który mocno się zredukowały i utworzył pyszny sos. 



Składniki:
  • 1 kg surowej białej kiełbasy
  • 3 cebule
  • 2 twarde jabłka
  • ok. 0,5 litra cydru
  • 1/2 łyżki oleju do smażenia cebuli
  • 1 łyżeczka majeranku (lub więcej)
  • 2 szczypty cynamonu
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • 1-2 szczypty soli
  • pieprz czarny mielony
  • 1/2 łyżeczki cukru

Przygotowanie:
  • Cebule obrać i pokroić każdą na 8 części. Cebulę podsmażyć na oleju, krótko aby się lekko zrumieniła. Następnie dodać sól i majeranek.
  • Jabłka pokroić na 8 części, wyciąć gniazda nasienne, ułożyć skórką do spodu i oprószyć cynamonem (skórki nie posypywać). 
  • W naczyniu do zapiekania ułożyć białą kiełbasę i zrobić po kilka nakłuć wykałaczką w każdej kiełbasce (zapobiega to pękaniu kiełbasek podczas pieczenia). 
  • Następnie ułożyć między kiełbaskami podsmażoną cebulę i kawałki jabłek (skórą do góry).
  • Wlać cydr, w takie ilości aby kiełbaski troszkę wystawały ponad powierzchnię płynu. Uwaga, ilość cydru jaką należy wlać zależy od wielkości naczynia ważne, aby nie zakrywał kiełbasek.
  • Przed pieczeniem posypać kiełbasę igiełkami rozmarynu, pieprzem i cukrem (aby składniki ładnie się zrumieniły).
  • Kiełbasę piec 50 minut w temperaturze 190 stopni.

Smacznego

4 komentarze:

  1. Renatko z nieba mi spadłaś z tym fantastycznym przepisem. Bardzo aromatyczna wspaniała. Miałam piec kiełbasę w piwie, ale ze względu na dzieci obawiałam się nieco. Na pewno zrobię ! Jesteś genialna!
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak kiełbasa nadaje się jak najbardziej dla dzieci, mój syn zajadał się nią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiełbasę zrobiłam pozostało po niej wspomnienie. Polecam Twoim czytelnikom , bo przepis jest r e w e l a c y j n y ! Nie tylko na wielkanocny stół.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że smakowało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń