czwartek, 13 lutego 2014

Korma z kurczakiem

Pomysł na tę potrawę zaczerpnęłam z książki Jamie'go Oliver'a ,,Każdy może gotować". Książkę zakupiłam na prezent dla Męża w nadziei, że zachęci się do gotowania. Książkę przejrzał (bez entuzjazmu) i nadal... nie gotuje... 
Dla zachęty postanowiłam sama coś ugotować i wybrałam jedną z najprostszych potraw z książki. 
Do niektórych przepisów autor dodaje gotowe sosy ze słoiczków i jeden z takich zakupiłam - sos Korma curry firmy Patak's. Stanowi on bazę potrawy, jest bardzo łagodnym curry, takim co to dzieciom też smakuje. Potrawa jest banalnie prosta, aromatyczna i smaczna. 
Od wielu lat nie używam gotowych sosów ani tych ze słoika, ani proszków z torebek. Jednak odstępstwo od tej zasady okazało się całkiem smaczne:) 
Curry podałam z ryżem gotowanym z kurkumą, czarną gorczycą, goździkami i cynamonem. O tym cudownym ryżu powstanie na pewno osobny wpis;)



Składniki:
  • 1 cała (podwójna) pierś z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • puszka cieciorki (400 g)
  • 1 słoik sosu Korma curry (Patak's)
  • puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • 200 ml wody
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 4 cm kawałek świeżego imbiru
  • 1/2 pęczka kolendry
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oleju
  • 1/2 szklanki płatków migdałowych
  • mały jogurt naturalny
  • 1 czerwone lub zielone chili
  • sól do smaku

Przygotowanie:
  • Pierś z kurczaka pokroić w 2 cm kostkę, cebulę w plastry. Imbir zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. 
  • Kurczaka, cebulę i imbir smażyć na maśle ok. 10 minut.
  • Dodać cieciorkę (odsączoną z zalewy), sos korma, mleko kokosowe, wodę, wiórki kokosowe, 1/2 płatków migdałów.
  • Sos powinien gotować się pod przykryciem, na bardzo wolnym ogniu ok. 30 minut. Jeśli będzie zbyt gęsty, dolać troszkę wody.
  • Pod koniec gotowania doprawić potrawę solą.
  • Sos podać z ryżem, ozdobiony 1-2 łyżkami jogurtu, posiekanym chili oraz posypany płatkami migdałowymi i kolendrą.
Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz