czwartek, 25 września 2014

Jarmuż z ziemniakami

Inspiracją do przygotowania jarmużu z ziemniakami była chorwacka blitva. Zachwyciłam się tą prostą potrawą, podaną jako dodatek do grillowanych kalmarów. Chorwaci gotują ziemniaki pokrojone w kostkę wraz z boćwiną lub szpinakiem, przyprawiając oliwą z oliwek i cytryną. 
Podanie jarmużu z puree ziemniaczanym, to już pomysł Irlandczyków, którzy nadali tej potrawie wdzięczną nazwę - colcannon.
Wymieszałam składniki blitvy i calcannon, dodałam trochę czosnku, świeżo zmielonego pieprzu i pyszne danie gotowe.
Nie zapomnijcie dodać soku z cytryny, ponieważ to co najlepsze z jarmużu, najlepiej wchłania się w warunkach zakwaszenia;)
Pierwsza wersję potrawy przygotowałam dodając do lekko podgotowanych ziemniaków, garść jarmużu. Gotowałam do miękkości składników, odcedziłam i dokładnie wymieszałam. Biało-zielona masa nie prezentowała się nazbyt atrakcyjnie, aby dziecko chciało spróbować.
Druga wersja, przygotowana tak jak opisałam poniżej była smaczniejsza i wizualnie przyjemniejsza.

Dla podkręcenia smaku, puree skropić smakową oliwą z oliwek i oprószyć świeżo zmielonym kolorowym pieprzem



Składniki:
  • 10 liści jarmużu
  • 5 średnich ziemniaków
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
  • Ziemniaki obrać, ugotować, ubić na puree.
  • Jarmuż umyć, osuszyć, pociąć liście nożyczkami oddzielając je grubych łodyżek.
  • Jarmuż gotować 20 minut w lekko osolonej wodzie. Gdy liście jarmużu będą miękkie (ale nierozgotowane), odcedzić je na sicie.
  • Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek, dodać czosnek pokrojony w cienkie plasterki i chwilę podsmażyć. 
  • Następnie dodać jarmuż i krótko smażyć, aby smaki połączyły się. Po wyłączeniu gazu, skopić jarmuż sokiem z cytryny oraz przyprawić solą i pieprzem.
  • Jarmuż podać z puree, tak jak na zdjęciu powyżej lub wymieszać na jednolitą masę.
Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz