sobota, 17 września 2016

Zupa kurkowa

Uwielbiam zupy z dodatkiem grzybów, ale kurkowej wcześniej nie gotowałam. 

Na blogu Asi z Kwestii Smaku znalazłam przepis, który wydał mi się interesujący. Ugotowałam zupę i prawie nic nie zmieniłam w jej przepisie. Wyszła pyszna, niczego jej nie brakowało.

Jędrne kurki, aksamitne ziemniaki, aromatyczny koperek i ten piękny żółty kolor.
To taka zupa, której jedzenie wciąga i wciąga coraz bardziej.
Spróbujcie, koniecznie.
Polecam również przepis na Tartę z kurkami.



Składniki:
  • 1 szkl. kurek* (obrane, większe pokrojone, małe w całości)
  • 3 średnie ziemniaki
  • 4 szkl. bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 liście laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 łyżka masła
  • duża szczypta kurkumy
  • kilka gałązek koperku
  • 2 łyżki śmietany do zupy (18%)
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
  • W garnku rozgrzać masło, podsmażyć cebulę pokrojoną w kostkę, umyte i pokrojone kurki - smażyć 3 minuty.
  • Następnie dodać marchew utartą na tarce i ząbki czosnku przekrojone na pół, smażyć jeszcze chwilę.
  • Dodać ziemniaki (obrane i pokrojone w kostkę), liście laurowe, ziele angielskie, kurkumę i bulion.
  • Zupę gotować ok. 25 minut, do czasu aż ziemniaki będą miękkie.
  • Pod koniec wymieszać w filiżance śmietanę i kilka łyżek gorącej zupy, a następnie wlać do garnka. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.
  • Po wyłączeniu grzania pod garnkiem dodać posiekany koperek.
  • Przed podaniem wyjąć z zupy liście laurowe, ziele angielskie i czosnek.

*Kurki należy umyć bardzo dokładnie. Mój sposób na staranne wypłukanie piasku z kurek opisałam w przeisie na Tartę z kurkami.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz