niedziela, 10 sierpnia 2014

Barszcz czerwony z dobieranymi ziemniakami

Barszcz czerwony z dobieranymi ziemniakami, to jeden ulubionych smaków mojego dzieciństwa i charakterystyczna potrawa dla mojego rodzinnego regionu. Podanie ziemniaków na jednym talerzu wraz z barszczem kompletnie się nie przyjęło w moim warszawskim domu. Ja od dzieciństwa ćwiczyłam dobieranie ziemniaków i barszczu, więc zawsze mnie dziwi, że trzeba je wydawać na osobnych talerzach;) 
Barszcz w tym wydaniu jest lekko słodki o nieco przaśnym zabarwieniu, za sprawą dodatku zakwasu na żurek. Ziemniaki gotuje się osobno i ubija na gładko.
Zazwyczaj potrawę podaje się z ziemniakami obficie udekorowanymi skwarkami z boczku i zrumienioną cebulką. W mojej wersji pominęłam te smaczne, ale kaloryczne dodatki.


Składniki:

  • 1 litr bulionu drobiowego lub warzywnego
  • 2 średnie buraki
  • 6 łyżek zakwasu na żurek (przepis tutaj)
  • 2-3 łyżki śmietany 18 %
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 3 ziarenka czarnego pieprzu
  • sól, cukier, pieprz ziołowy do smaku
  • koperek do posypania
  • ugotowane i utłuczone ziemniaki


Przygotowanie:

  • Zagotować bulion, dodać liście laurowe, czarny pieprz, buraki obrane i pokrojone cienkie plasterki.
  • Gotować 20 minut na niewielkim ogniu, wyłączyć gaz i pozostawić zupę do naciągnięcia smakiem i kolorem buraków. Po ok. 20 minutach przecedzić zupę przez sito, na którym pozostaną buraki i ziarenka.
  • Czystą zupę zagotować i odlać kilka łyżek do miski. Z odlaną zupą wymieszać zakwas na żurek i śmietanę, a następnie dodać do zupy w garnku.
  • Doprawić zupę solą, cukrem i pieprzem ziołowym.
Zupę podać z ugotowanymi ziemniakami ułożonymi na tym samym talerzu (tak jak na zdjęciu) lub ziemniaki podać na osobnym talerzu.
Ziemniaki i zupę obsypać koperkiem.
Ziemniaki można podać z usmażonymi na chrupko skwarkami z boczku i cebulką.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz