poniedziałek, 8 sierpnia 2022

Pieczone udo z indyka.

Pieczone udo z indyka, to jedno z najsmaczniejszych dań jakie wychodzi mi z tego mięsa.

Chyba każdy, kto odwiedza mojego bloga już czytał, że nie jestem szczególną fanką mięsa. A z powodów zdrowotnych muszę je jeść. Jeśli prezentuję tu jakiś przepis mięsny tzn, że i mnie smakuje, a o to nie jest łatwo.

Udo z indyka to mięso o dosyć wyrazistym smaku i można a wręcz należy przyprawić je również wyrazistymi przyprawami.

Ilości przypraw i ziół jakie podałam w przepisie wystarczyły do solidnego przyprawienia udźca o wadze ok. 700 g, jeśli kupisz większy kawałek mięsa śmiało użyj więcej przypraw.

Tak upieczony udziec z indyka jest soczysty i bardzo aromatyczny, dobrze smakuje na ciepło i na zimno.



Składniki:

  • 1 udziec z indyka, bez kości 
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu
  • 1/2 łyżeczki wędzonej papryki
  • 1/3 łyżeczki soli himalajskiej
  • 1/4 łyżeczki czarnego mielonego pieprzu
  • gałązki świeżego tymianku
dodatkowo będą potrzebne:

  • bawełniany sznurek
  • papier do pieczenia


Przygotowanie:

  • Cały udziec natrzeć solą.
  • Od strony, z której wycięto kość, natrzeć mięso ziołami prowansalskimi, rozmarynem, wędzoną papryką, pieprzem.
  • Zwinąć mięso dosyć ściśle (tak jak na zdjęciu powyżej), owinąć sznurkiem lub spiąć wykałaczkami.
  • Gałązki tymianku wsunąć pod sznurek, tak aby przylegały do mięsa.
  • Zawinąć mięso w w papier do pieczenia. U mnie wygląda to jak duży cukierek ze skręconymi końcami.
  • Zawinięte mięso umieścić w formie do pieczenia.
  • Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30-35 minut.
  • Po pieczeniu wyjąć mięso z piekarnika i pozostawić jeszcze 10 minut zawinięte w papier do pieczenia.
  • Po tym czasie usunąć papier, sznurek i gałązki tymianku.
  • Mięso podawać na ciepło, ale jest również bardzo smaczne na zimno.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz