sobota, 6 stycznia 2018

Żur na kiszonych rydzach.

Żur na kiszonych rydzach gotowałam pierwszy raz. Rydze kisiłam również pierwszy raz, specjalnie do tej zupy (przepis tutaj). 
Jak dotąd nie miałam okazji spróbować takiego żuru, więc byłam ciekawa efektu mojego gotowania.
Przeczytałam kilka przepisów na żur, ale nie wykorzystałam ich. Zupę ugotowałam po swojemu i okazała się wyborna.

Żur na kiszonych rydzach nie jest tak kwaśny, jak żurek czy barszcz biały.
Zupa smakowała całej rodzinie i to jest najlepszą rekomendacją.
Jeśli macie słoiczek kiszonych rydzów i dotąd były tylko przekąską, to spróbujcie ugotować tą zupę.


Składniki:
  • 2 szkl. posiekanych kiszonych rydzów z cebulką
  • 2 szkl. krojonych ziemniaków
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • niewielki kawałek pora (biała część)
  • 6 szkl. mocnego bulionu warzywnego, drobiowego lub bulionu wołowego
  • 1 łyżka masła
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego 
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 2-3 łyżki śmietany do zup
  • sól, pieprz czarny do smaku

Przygotowanie:

  • Marchew i pietruszkę obrać i pokroić w plastry. Pora drobno pokroić.
  • W garnku rozgrzać masło i podsmażyć warzywa.
  • Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dodać do garnka oraz liście laurowe, ziele angielskie i 2 szkl. bulionu. Zagotować.
  • Warzywa gotować pod przykryciem do miękkości. 
  • Dodać pozostałe 4 szkl. bulionu, pokrojone rydze z cebulką i cukier.  Gotować żur jeszcze 20-30 minut na bardzo wolnym ogniu, aby rydze oddały kwaśny smak zupie.
  • Pod koniec gotowania dodać pieprz ziołowy i wymieszać śmietanę z kilkoma łyżkami żuru, dodać do zupy.
  • Doprawić zupę do smaku solą i ewentualnie pieprzem czarnym.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz